01 Νοε
2023
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να έχει μια ιστοσελίδα για να αποδώσει καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης και να βελτιώσει τη θέση της στην κατάταξη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, είναι τα ελάχιστα απαραίτητα στοιχεία που οφείλει να έχει για να μην αντιμετωπίζει νομικά ζητήματα (GDPR).
- Responsive Design: πρέπει να προσαρμόζεται σωστά σε όλες τις κινητές συσκευές. Να φορτώνει γρήγορα σε κινητά τηλέφωνα και smartphones χωρίς να καταναλώνει πολλά δεδομένα από συνδέσεις 3g/4g. Όλες οι σύγχρονες ιστοσελίδες πλέον έχουν responsive design. Εαν η ιστοσελίδα σας είναι πάνω από 10 ετών ενδέχεται να χρήσει αναβάθμισης.
- Πολιτική Απορρήτου / Πολιτική Cookies / GDPR: να έχει το κατάλληλο cookie popup που θα αναγράφει ποια cookies χρησιμοποιεί η ιστοσελίδα για να συλλέξει δεδομένα από τον χρήστη, και ποια είναι η πολιτική διατήρησης των cookies. Επιπλέον να διαθέτει πολιτική απορρήτου και να αναφέρεται στην προστασία προσωπικών δεδομένων και τους νόμους του GDPR και πώς η εταιρεία συμμορφώνεται με αυτούς.
- Αναφορά Στοιχείων Επιχείρησης: όλα τα στοιχεία της επιχείρησης πρέπει να αναγράφονται είτε στο Footer της ιστοσελίδας είτε στην φόρμα επικοινωνίας είτε στους όρους χρήσης/ πολιτική απορρήτου. Στοιχεία που πρέπει να εμφανίζονται είναι η επωνυμία, η διεύθυνση της έδρας, τηλέφωνα επικοινωνίας και e-mail.
- Προστασία Google reCaptcha: Όσες ιστοσελίδες διαθέτουν φόρμα επικοινωνίας ή φόρμα εγγραφής μέλους πρέπει να έχουν προστασία Google reCaptcha για την αποτροπή των αυτόματων εγγραφών robot, ή spam.
- Σύνδεση με Google Analytics: Πρέπει να είναι συνδεδεμένες με το Google Analytics με τον κατάλληλο κώδικα ώστε να καταγράφονται στατιστικά επισκεψιμότητας, δημογραφικά στοιχεία επισκεπτών κτλ ώστε ο επιχειρηματίας να έχει εικόνα της απόδοσης της ιστοσελίδας του στις μηχανές αναζήτησης και να έχει αναλυτικά στατιστικά για να βλέπει αν αποδίδουν οι διαφημίσεις του.
- Φόρμα Επικοινωνίας με Στίγμα της επιχείρησης: Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον επισκέπτη να εντοπίσει την επιχείρηση στο χάρτη, ή να μπορεί να χρησιμοποιήσει τη φόρμα επικοινωνίας για να στείλει e-mail στην εταιρεία. Επιπλέον σκόπιμο είναι να αναγράφονται και το ωράριο της επιχείρησης και τηλέφωνα επικοινωνίας.
- Εταιρικό Προφίλ – Εταιρική Ταυτότητα: Θα πρέπει να σχεδιαστούν σελίδες όπου θα αναγράφεται το εταιρικό προφίλ της επιχείρησης, οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα.
- E-shop: Πολιτική Επιστροφών / Τρόποι Πληρωμής και Αποστολής: Ειδικά στα e-shop θα πρέπει να αναγράφονται σε ξεχωριστές σελίδες, οι διαθέσιμοι τρόποι αποστολής και πληρωμής της παραγγελίας καθώς και οι πολιτικές επιστροφών / ακύρωσης παραγγελίας, βάση νόμου.
- Social Profile Links: Εαν έχετε δημιουργήσει προφίλ στα social media όπως π.χ. σελίδα στο Facebook ή κανάλι στο youtube, είναι σκόπιμο να έχετε κάποιους συνδέσμους με την μορφή εικονιδίων για να βρίσκει κάποιος μέσα από την ιστοσελίδα σας, το προφίλ σας στα κοινωνικά δίκτυα. Συμπληρωματικά, μπορείτε να έχετε share buttons στις σελίδες άρθρων ή στα προϊόντα του e-shop σας.