27 Ιουν
2022
Σημαντική ενίσχυση των επιχειρήσεων θα δωθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης με σκοπό την χρηματοδότηση στο 90% όλων των κατηγοριών των ΜΜΕ για αγορά ή μίσθωση ψηφιακών εργαλίων / λογισμικού.
Οπως αναφέρεται στη δημοσιευμένη πρόσκληση, το πρόγραμμα «Ψηφιακά εργαλεία μικρομεσαίων επιχειρήσεων» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων. Όλες οι νομικές μορφές επιχειρήσεων με ελληνικό ΑΦΜ μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται με τους κωδικούς (username & password) πρόσβασης της επιχείρησης στις φορολογικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (πληροφοριακό σύστημα Τaxisnet) μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Διαχείρισης Ενισχύσεων του προγράμματος https://beneficiary.digitalsme.gov.gr. Αναλυτικά στοιχεία της πρόσκλησης μπορούν να αναζητηθούν στον ιστότοπο της ΚτΠ https://www.ktpae.gr/, της ιστοσελίδας του προγράμματος «Ψηφιακός μετασχηματισμός ΜμΕ» https://digitalsme.gov.gr/ καθώς και του Ταμείου Ανάκαμψης
Αιτήσεις γίνονται δεκτές έως την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος “Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ” ανέρχεται στα 180.000.000 ευρώ και επιμερίζεται ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: Εταιρίες από 0 έως 10 εργαζόμενους: 90.000.000€ – Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη: 2.000€
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: Εταιρίες από 10 έως 25 εργαζόμενους: 40.000.000€ – Μέγιστες επιλέξιμες δαπάνες: 6.000€
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3: Εταιρίες από 25 έως 40 εργαζόμενους: 30.000.000€ – Μέγιστες επιλέξιμες δαπάνες: 12.000€
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: Εταιρίες από 40 έως 250 εργαζόμενους: 20.000.000€ – Μέγιστες επιλέξιμες δαπάνες: 20.000€
Σε όλες τις περιπτώσεις, η χρηματοδότηση αφορά στο 90% της επένδυσης.
Κάθε δικαιούχος της Κατηγορίας 1 μπορεί να χρηματοδοτηθεί για την αγορά μίας και μόνο επιδοτούμενης λύσης, η οποία τιμολογείται και εξοφλείται συνολικά σε μία συναλλαγή, με μέρος της εξόφλησης να προέρχεται από εξαργύρωση επιταγών του Προγράμματος.
Κάθε δικαιούχος των Κατηγοριών 2,3 ή 4 μπορεί να χρηματοδοτηθεί για την αγορά μίας ή και παραπάνω επιδοτούμενων λύσεων. Η κάθε επιδοτούμενη λύση τιμολογείται και εξοφλείται συνολικά σε μία συναλλαγή, με μέρος της εξόφλησης να προέρχεται από εξαργύρωση επιταγών του Προγράμματος. Για να είναι δυνατή η αγορά λύσεων μέσω πολλαπλών συναλλαγών, η αναλογούσα ενίσχυση μπορεί να κατανεμηθεί σε παραπάνω επιταγές (οι οποίες στο σύνολό τους θα αθροίζουν την συνολική αξία voucher που αναλογεί στο δικαιούχο).
Ποιες είναι οι επιλέξιμες δαπάνες;
Στο πρόγραμμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ” οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να επενδύσουν σε μία σειρά από διαφορετικές λύσεις (προϊόντα/υπηρεσίες). Οι κατηγορίες είναι αρκετές, ωστόσο, οι πιο βασικές είναι εξής:
- Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (eshop)
- Εφαρμογές Διαχείρισης & υποστήριξης Πελατών (π.χ. CRM)
- Δικτυακές εφαρμογές / custom web applications
- Cloud λογιστικό πρόγραμμα ή ERP
- Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού (HR)
- Εφαρμογές διαχείρισης αποθηκών (WMS)
- Εφαρμογές πωλήσεων, κρατήσεων, παραγγελειοληψίας και τιμολόγησης
- Υπηρεσίες Cloud Infrastructure & cloud Platforms
- Εργαλεία υποστήριξης απομακρυσμένης εργασίας
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος;
Το χρονοδιάγραμμα αιτήσεων και υλοποίησης για το πρόγραμμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ” διαφέρει ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει η εταιρία. Πιο συγκεκριμένα:
Για τους δικαιούχους της κατηγορίας 1: Αιτήσεις χρηματοδότησης: από
22/06/2022 έως
27/07/2022Πραγματοποίηση αγορών ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών με χρήση των vouchers: έως 31/10/2022
Ολοκλήρωση πάσης φύσεως πληρωμών & ολοκλήρωση προγράμματος: έως 30/12/2022
Για τους δικαιούχους των κατηγοριών 2, 3 και 4: Αιτήσεις χρηματοδότησης: από 22/06/2022 έως 14/09/2022
Πραγματοποίηση αγορών ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών με χρήση των vouchers: έως 31/03/2023
Ολοκλήρωση πάσης φύσεως πληρωμών & ολοκλήρωση προγράμματος: έως 31/05/2023