25 Ιαν
2014
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ριζικές αλλαγές που αφορούν την σχεδίαση ενός e-shop , και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να παρουσιάζεται ένα προϊόν στο eshop ώστε:
1. να είναι ελκυστικό προς τον τελικό καταναλωτή, με μια λιτή και κατανοητή περιγραφή και φυσικά προσιτή τιμή
2. να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να βρει το προϊόν εύκολα μέσα από την αναζήτηση του google (SEO) και
3. το e-shop να είναι προσβάσιμο από κινητά, tablets, notebooks ακόμη και smart TV με τη χρήση τεχνολογιών responsive design.
Εταιρείες που κατάφεραν να επιτύχουν και τους 3 παράγοντες, είδαν την επισκεψιμότητα και τις παραγγελίες να αυξάνονται μέσα σε ελάχιστο διάστημα!
Όταν αποφασίσετε και προχωρήσετε στην
κατασκευή e-shop ή στην σχεδίαση της ιστοσελίδας σας με σκοπό να δραστηριοποιηθείτε στις Online πωλήσεις, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τον όγκο της δικής σας δουλειάς που απαιτείται για να επιτύχει το e-shop σας και να επικρατήσετε στον ανταγωνισμό!
Η χαμηλή τιμή κατασκευής ενός e-shop σε συνδυασμό με τις ευκολίες συντήρησης και υποστήριξης του e-shop , παράλληλα με την εκρηκτική αύξηση του όγκου των online αγορών τα τελευταία χρόνια, οδήγησαν όλες σχεδόν τις εμπορικές επιχειρήσεις να καταφύγουν στην σχεδίαση του δικού τους e-shop. Συνεπώς, η αύξηση του ανταγωνισμού, δημιούργησε νέες ανάγκες για βελτιστοποίηση στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται ένα προϊόν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Εμείς μελετώντας τις συνεχόμενες αλλαγές στις τάσεις του Online Shopping, των web τεχνολογιών καθώς και των διαφοροποιήσεων στο SEO μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop , με την πάροδο του χρόνου, συνοψίσαμε κάποιες τεχνικές που θα πρέπει να εφαρμόσετε στο δικό σας e-shop, και σας εγγυόμαστε σταδιακή αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων σας μέσα σε μερικές εβδομάδες!
Σας τις παρουσιάζουμε παρακάτω:
1. Τίτλος και περιγραφή του προϊόντος
Όταν καταχωρείτε ένα νέο προϊόν στο e-shop σας θα πρέπει να φροντίζετε, ο τίτλος του να μην υπερβαίνει τους
70-80 χαρακτήρες. Θα πρέπει να φροντίζετε να περιέχει σημαντικές για εσάς, λέξεις-κλειδιά με σωστή ορθογραφία, αποφεύγοντας όσο μπορείτε άρθρα, αντωνυμίες, αριθμητικά. Π.χ. "
δερμάτινη καρέκλα γραφείου μαύρο χρώμα". Θα αποφεύγετε όσο μπορείτε να έχετε προϊόντα με κοινό τίτλο. Θα ήταν προτιμότερο να αλλάζετε την σειρά των λέξεων και όπου μπορείτε να τοποθετείτε συνώνυμες λέξεις π.χ. "
μαύρη δερμάτινη καρέκλα για το γραφείο" ή "
μαύρο δερμάτινο κάθισμα γραφείου" ή με τη χρήση πληθυντικού "
δερμάτινες καρέκλες σε μαύρο χρώμα".
Η περιγραφή του προϊόντος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 200 χαρακτήρες και θα πρέπει να υπάρχει ΠΑΝΤΑ και να αναλύει το προϊόν με περισσότερες λέξεις-κλειδιά. Εδώ θα πρέπει να αποφύγετε να αντιγράφετε τον τίτλο του προϊόντος, χωρίς να τον αλλάζετε. Π.χ. "
Μαύρη καρέκλα γραφείου από δέρμα υψηλής ποιότητας. Δερμάτινες καρέκλες γραφείου στις καλύτερες τιμές της αγοράς." Αντίστοιχα με τον τίτλο, θα πρέπει να φροντίσετε να μην έχετε προϊόντα με κοινές περιγραφές, αλλά όσο μπορείτε να αλλάζετε το κείμενο.
2. Σελίδα παρουσίασης προϊόντος - τεχνικά χαρακτηριστικά
Η σελίδα με τα χαρακτηριστικά, θα πρέπει να περιέχει μια ανάλυση του προϊόντος με τεχνικές προδιαγραφές, διαστάσεις και αν απαιτείται, επισυναπτόμενο υλικό (π.χ. ηλεκτρονικό έντυπο) ή κάποιο video. Καλό θα ήταν να αποφύγετε την αντιγραφή μεγάλων κειμένων ως έχουν από άλλες ιστοσελίδες γιατί υπάρχει κίνδυνος το Google να σας μαρκάρει για αντιγραφή-κλοπή αυθεντικών κειμένων. Και εδώ είναι σημαντικό να τοποθετήσετε λέξεις-κλειδιά, long tailed, καθώς και παραλλαγές των λέξεων ή άλλες περιπτώσεις που πιστεύετε ότι κάποιος θα αναζητούσε στο google για να βρει το προϊόν σας. Π.Χ. "
δερμάτινα καθίσματα σε διαστάσεις large, extra large". "
Καρέκλες από δερματίνη υψηλών προδιαγραφών σε 4 διαστάσεις" "
Αναπαυτικές καρέκλες για το γραφείο" κ.ο.κ. Εαν βρείτε κείμενα από άλλες ιστοσελίδες, θα πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρέσετε τυχόν links - συνδέσμους προς τις ιστοσελίδες αυτές!
3. Φωτογραφίες - παρουσίαση
Οι φωτογραφίες των προϊόντων παίζουν τεράστιο ρόλο στην επιτυχία του! Η φωτογραφία είναι η βιτρίνα του προϊόντος στο e-shop σας! Όλες οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι ξεφονταρισμένες σε υψηλή ανάλυση και με ευκρίνεια στη λεπτομέρεια του κάθε προϊόντος. Συνίσταται για κάθε προϊόν, εάν είναι εφικτό, να καταχωρείτε περισσότερες από μια φωτογραφίες (από άλλη οπτική γωνία ή παραλλαγές του προϊόντος σε μεγέθη ή διαφορετικά χρώματα. Άλλωστε, από την εμπειρία σας εάν ψωνίζετε συχνά από e-shop: πόσες φορές βρήκατε κάποιο προϊόν που σας ενδιαφέρει σε κάποιο e-shop και δεν προχωρήσατε σε αγορά γιατί δεν φαινόταν καλά στη φωτογραφία;
Το ιδανικό είναι τα προϊόντα σας να έχουν επαγγελματικές φωτογραφίες από φωτογράφο σε Studio και με ψηφιακή επεξεργασία. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε φωτογραφίες από άλλες ιστοσελίδες γιατί κινδυνεύετε ακόμη και για παραβίαση ιδιοκτησίας, πνευματικών δικαιωμάτων!
4. Εσωτερικό μάρκετινγκ - sales assistant
Το εσωτερικό μάρκετινγκ και ο τρόπος που θα στήσετε τα προϊόντα σας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, παίζει τεράστιο ρόλο στις πωλήσεις! Θα πρέπει σε τακτά διαστήματα, να ανανεώνετε την γκάμα με τα προϊόντα σας, να τοποθετείτε προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα, να ανακυκλώνετε τα προτεινόμενα προϊόντα, να τονίζετε στην αρχική σελίδα τα προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις ή views. Επιπλέον, για κάθε προϊόν, θα πρέπει να προτείνετε στον ενδιαφερόμενο, άλλα παρεμφερή προϊόντα η συμπληρωματικά προϊόντα, σε περίπτωση που δεν τον καλύπτει το αρχικό προϊόν. Ένα αρκετά καλό κόλπο είναι να μαρκάρετε παρόμοια προϊόντα με λιγότερα χαρακτηριστικά και χαμηλότερη τιμή, ή παρόμοια προϊόντα που τα έχετε σε ειδική προσφορά.
5. Προσφορές για αγορές ONLINE - προσφορά ημέρας/εβδομάδας
Προβάλετε τα πιο δημοφιλή προϊόντα σας, τοποθετώντας τα σε προσφορά για πολύ μικρό διάστημα ή για αγορά από το e-shop σας. Εάν είναι εφικτό σε καθημερινή βάση να τοποθετείτε ένα προϊόν σε ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΗΜΕΡΑΣ στην αρχική σελίδα. Είναι ένα πολύ καλό κόλπο για να δελεάσετε τον επισκέπτη σας να ελέγχει κάθε μέρα το e-shop σας για προσφορές που μπορεί να επωφεληθεί στιγμιαία! Μπορείτε να κάνετε το ίδιο και για προϊόντα σε προσφορά εβδομάδας κτλ. Φροντίστε επιπλέον, να συγκεντρώνετε όλες τις ενεργές προσφορές σε μια σελίδα.
6. Προβολή προσφορών στα Social media / δημοσίευση με newsletter
Προβάλετε τις προσφορές σας στα social media! Χρησιμοποιείστε το Google Plus ή το Facebook, twitter για να ενημερώσετε χρήστες για προϊόντα που έχετε σε ειδική προσφορά, με link προς την καρτέλα του προϊόντος. Εάν η προσφορά είναι δελεαστική μπορεί να κερδίσετε στιγμιαία - παραγγελίες!
Φροντίστε να διατηρείτε αναλλοίωτο το ενδιαφέρον των μελών - πελατών σας αποστέλλοντας τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα προσφορές που λήγουν σύντομα! Στείλτε κάθε Παρασκευή ένα Weekend offer, κάποιο προϊόν με μεγάλη έκπτωση αν κάποιος το παραγγείλει μέσα στο Σαββατοκύριακο, ή στείλτε night offer για ένα προϊόν σε ειδική τιμή εάν το παραγγείλει κάποιος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στείλτε μήνυμα στους χρήστες σας ότι για κάθε χρήστη που συστήνουν και αγοράσει από το e-shop σας, θα λαμβάνουν έκπτωση +5% σε κάθε επόμενη παραγγελία.
7. Προϊοντικό μάρκετινγκ
Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο προϊοντικό μάρκετινγκ! παρακολουθήστε τα hits και τις παραγγελίες ανά προϊόν, και φροντίστε να τοποθετείτε υψηλά, προϊόντα που έχουν περισσότερες παραγγελίες - μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αντίστοιχα, αποσύρετε τελείως από το e-shop σας προϊόντα που δεν έχουν καθόλου ζήτηση! Είναι προτιμότερο να έχετε 100 προϊόντα που πουλάνε, παρά 10.000 προϊόντα που δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον!! Τονίστε σε περίοπτη θέση στην κάθε κατηγορία, τα προϊόντα που έχουν τις περισσότερες παραγγελίες ανά κατηγορία.
8. Εκπτωτικά κουπόνια - πόντοι αγορών
Εκμεταλλευτείτε και χρησιμοποιήστε όλα τα εργαλεία μάρκετινγκ που σας παρέχει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα! Στείλτε εκπτωτικά κουπόνια επιβραβεύοντας τους καλούς και συχνούς πελάτες, και ενημερώστε τους υπόλοιπους για εκπτώσεις που θα έχουν σε μελλοντικές παραγγελίες τους.
9. After sales marketing - support
Αναπτύξτε πολιτικές εξυπηρέτησης πελατών μετά την πώληση. Αποστείλετε e-mails σε συχνούς πελάτες σας ενημερώνοντας τους για νέα προϊόντα και ρωτήστε τους αν μείνανε ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση. Αναγράψτε στο e-shop σας την πολιτική που έχετε για επιστροφή ελαττωματικών προϊόντων ή τι ισχύει σε περίπτωση μη ικανοποίησης του πελάτη. Τοποθετήστε σε περίοπτη θέση στο header μια ανοικτή γραμμή επικοινωνίας (τηλέφωνο). Εάν έχετε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πελάτη, ρωτήστε τον εάν τον δυσκόλεψε κάτι στην διαδικασία τοποθέτησης της παραγγελίας και γενικά εάν έμεινε ικανοποιημένος από την ποιότητα των υπηρεσιών ή των προϊόντων.
10. Παρακολούθηση ανταγωνισμού
Ο τελευταίος αλλά ίσως σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας για το e-shop σας! Θα πρέπει να επισκέπτεστε συχνά το google και να εισάγετε σημαντικές λέξεις-κλειδιά για το e-shop σας ή για τα προϊόντα σας, και να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές που εμφανίζονται πάνω από εσάς στο Google. μελετήστε τις ιστοσελίδες τους, τον τρόπο που παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και ακολουθήστε τους! Εφαρμόστε τεχνικές που έχουν εφαρμόσει, δείτε πώς παρουσιάζουν τα προϊόντα, τα κείμενα στην ιστοσελίδα τους, τον τρόπο που τονίζουν ή επαναλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά ζωτικής σημασίας. Σίγουρα θα κάνουν κάτι καλύτερα από εσάς!
Σίγουρα μπορεί όλες οι παραπάνω συμβουλές μας να σας φαίνονται βουνό και κάποιες ενέργειες να απαιτούν πάρα πολύ χρόνο (ειδικά εάν το e-shop σας είναι παλιό και μη ενημερωμένο, ή εάν έχετε μερικές χιλιάδες προϊόντα) . Εάν καταφέρετε και αφιερώσετε προσωπικό χρόνο και ασχοληθείτε περισσότερο, θα δείτε σύντομα τις πωλήσεις σας να αυξάνονται, μέρα με την μέρα και οι κόποι σας να αμείβονται!
Σας ευχόμαστε καλές πωλήσεις!!
Για εφαρμογή όλων των παραπάνω από την ομάδα μας, παρακαλούμε
επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε κάποιο πακέτο υποστήριξης.