14 Δεκ
2023
Γενικές Συμβουλές SEO σε ένα E-shop
Η βελτιστοποίησης ενός E-shop ώστε να έχει αρκετές παραγγελίες, και να το βρίσκουν εύκολα στο Google απαιτεί αρκετό χρόνο από τον ιδιοκτήτη του E-shop. Θέλει αρκετή προσπάθεια, τουλάχιστον στην αρχή για να πετύχουμε χωρίς διαφήμιση και κόστος να βγαίνουμε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google.
Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να πετύχουν στα πρώτα τους βήματα. Γι αυτό σας παρουσιάζουμε παρακάτω και αναλύουμε τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας και εγγυόμαστε ότι ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα, θα δείτε μέσα σε λίγους μήνες μεγάλη διαφορά στην επισκεψημότητα και στις παραγγελίες που θα δέχεστε καθημερινά στο e-shop σας.
Δημιουργία Blog
Η κατασκευή blog σε ένα e-shop είναι μείζονος σημασίας, ειδικά εαν δεν έχετε μεγάλο αριθμό προϊόντων. Το blog σας δίνει τη δυνατότητα να γράφετε άρθρα ανά τακτά διαστήματα, τα οποία μπορείτε να εμπλουτίζετε με λέξεις-κλειδιά σχετικά με το αντικείμενο σας. Επιπλέον, βοηθάει τους πελάτες σας να ενημερωθούν σχετικά με τα προϊόντα σας. Μπορείτε π.χ. στο blog να γράφετε συμβουλές ή οδηγίες ορθής χρήσης των προϊόντων σας, ή να τονίζετε τα ευεργετικά οφέλη τους.
Ενα πολύ σημαντικό σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι ότι η δημιουργία ενός blog στο E-shop σας προυποθέτει ότι θα ασχολείστε συχνά και θα το ενημερώνετε διαρκώς με νέα άρθρα. Επίσης μια έξυπνη πρακτική marketing είναι, στο τέλος του άρθρου να παρουσιάζετε κάποια σχετικά με το άρθρο, προϊόντα. Τέλος μια έξυπνη ιδέα είναι να γράφετε άρθρα παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά νέων προϊόντων που προσθέτετε στο e-shop σας, ενισχύοντας έτσι τα internal links στο SEO.

Βελτιστοποίηση SEO: Page Header και Footer
Δώστε μεγάλη προσοχή στο χτίσιμο του header και του footer του e-shop σας. Τόσο στο header όσο και στο footer θα πρέπει να έχετε ευδιάκριτο μενού με τις κατηγορίες των προϊόντων σας. Προτείνεται, πληροφοριακές σελίδες του e-shop όπως τρόποι πληρωμής, τρόποι αποστολής κτλ να τοποθετούνται στο footer και OXI στο header του e-shop.
Προτείνουμε το header να έχει όσο το δυνατόν λιγότερους συνδέσμους, και να είναι απλό στη σχεδίαση. Τοποθετήστε το λογότυπο του e-shop σας στο header μαζί με ένα τηλέφωνο επικοινωνίας για τηλεφωνικές παραγγελίες. Το τηλέφωνο μάλιστα πρέπει να έχει Call-to-action σύνδεσμο. Όταν το πατάει κάποιος χρήστης από κινητό να του ανοίγει τον caller για να σας καλέσει απευθείας.
Στο footer θα τοποθετήσετε συνδέσμους μόνο από τις βασικές σας κατηγορίες και συνδέσμους από όλες τις πληροφοριακές σελίδες του e-shop. Σε ευδιάκριτο σημείο μπορείτε να τοποθετήσετε εικονίδια από τα social media για τα οποία δημιουργήσατε προφίλ. Τέλος είναι υποχρεωτικό στο footer να αναγράφεται η διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης.
Συμβουλές SEO: Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας για Κινητά - Responsive
Το 80% των επισκεπτών σε ένα e-shop είναι από κινητά τηλέφωνα ή tablets. Αυτό σημαίνει ότι πλέον δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στην βελτιστοποίηση της εμφάνισης ενός e-shop για τα κινητά. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του e-shop σας, προσπαθήστε να δοκιμάσετε το e-shop σας σαν πελάτης, από διαφορετικά κινητά τηλέφωνα. Προσπαθήστε να ολοκληρώσετε παραγγελίες και να χρησιμοποιήσετε όλες τις λειτουργίες του e-shop σας από το κινητό τηλέφωνο. Αναθέστε στον developer να επιδιορθώσει όσα προβλήματα αντιμετωπίσετε. Θα πρέπει η πλοήγηση από κινητό να είναι εύκολη, οι πληροφορίες ευδιάκριτες και η τοποθέτηση παραγγελίας να ολοκληρώνεται χωρίς δυσκολίες ή καθυστερήσεις.
Συμβουλές SEO: Βελτιστοποίηση ταχύτητας
Άλλος ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας είναι η ταχύτητα φορτώματος ενός e-shop ειδικά σε κινητά τηλέφωνα μέσω σύνδεσης 3G/4G. Δοκιμάστε να πλοηγηθείτε στο e-shop σας από ένα κινητό τηλέφωνο σε σημείο που δεν έχετε καλό σήμα. Πόσο γρήγορα φορτώνει η αρχική σελίδα; Βλέπετε ευδιάκριτα όλες τις πληροφορίες; Μήπως κάποιες φωτογραφίες π.χ. του slideshow στην αρχική αργούν να φορτώσουν; Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Εαν έχετε WordPress ιστοσελίδα έχουμε να σας προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο βελτιστοποίησης ιστοσελίδας στο WordPress.

Βελτιστοποίηση SEO Κατηγοριών Προϊόντων
Όταν φτιάχνετε τις κατηγορίες των προϊόντων του e-shop σας για πρώτη φορά πρέπει να έχετε ήδη σχεδιάσει στο χαρτί το δένδρο κατηγοριών με ορθολογικό τρόπο. Συμβουλή μας είναι να παρακολουθήσετε 2-3 επιτυχημένα sites των μεγαλύτερων ανταγωνιστών σας και να προσπαθήσετε να ακολουθήσετε παρόμοια δομή. Το δένδρο θα πρέπει να είναι όσο πιο απλό γίνεται χωρίς πολλά επίπεδα. Το ιδανικό είναι Α. ΜΑΣΤΕΡ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ και υποκατηγορίες. Δηλαδή μέχρι 2 επίπεδα. Θα πρέπει ο πελάτης να βρίσκει εύκολα το προιόν που ψάχνει χωρίς πολλά κλίκ.
Συμβουλές για SEO στις κατηγορίες:
- Τα ονόματα των κατηγοριών πρέπει να είναι με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα και πεζά τα υπόλοιπα, σύντομα και περιεκτικά το πολύ μέχρι 3 λέξεις.
- Όλες οι κατηγορίες θα πρέπει να έχουν μια Meta περιγραφή 140-160 χαρακτήρες. Στην περιγραφή, μπορείτε να έχετε το όνομα της κατηγορίας, τι είδος προιόντα έχει και κάποιες συνώνυμες λέξεις-κλειδιά.
- Να συμπληρώνετε για την κάθε κατηγορία ή υποκατηγορία μια περιγραφή τουλάχιστον 3 παραγράφους. Αν δεν μπορείτε να δημιουργήσετε τόσο κείμενο, χρησιμοποιήστε το ChatGPT για να αναπαράγετε έτοιμο κείμενο πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά.
- ΠΟΤΕ μην αφήνετε ενεργές να εμφανίζονται στο e-shop κατηγορίες προϊόντων που δεν έχουν προϊόντα. Κάθε κατηγορία θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 5 προϊόντα. Αν έχετε τέτοιες κατηγορίες ή απενεργοποιήστε ή σβήστε τις και δημιουργήστε τις ξανά όταν θα έχετε προϊόντα.
- Αναρτήστε σε όλες τις κατηγορίες μια σχετική φωτογραφία, είτε μέσα στο κείμενο που γράψατε, είτε στο αντίστοιχο πεδίο φωτογραφίας / cover photo.
- Αποφύγετε να αλλάζετε συχνά τις κατηγορίες σας. Για αυτό το λόγο θα πρέπει όταν δημιουργήστε το e-shop σας στην αρχή να αποφασίσετε για το δένδρο και να μην το αλλάξετε στην πορεία.
Βελτιστοποίηση SEO Προϊόντων
Τα προϊόντα σε ένα e-shop είναι το μοναδικό δυναμικό στοιχείο που αλλάζει συνέχεια (εκτός αν έχετε και blog στo e-shop σας). Αυτό σημαίνει ότι ένα e-shop φαίνεται αν ενημερώνεται από την συχνότητα που εμφανίζονται νέα προϊόντα στον κατάλογο. Η βασική μας συμβουλή SEO είναι, ακόμη και αν έχετε 10.000 μοναδικούς κωδικούς προϊόντων, μην τους καταχωρήσετε όλους από την αρχή. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια ρουτίνα τοποθέτησης νέων προϊόντων.
Παράδειγμα: ρυθμίστε το χρόνο σας έτσι ώστε να τοποθετείτε 10 νέα προϊόντα κάθε εβδομάδα, και προσπαθήστε να τηρήσετε αυτό το ρυθμό. Αν κάποιες μέρες ξεχάσετε ή δεν προλάβετε, φροντίστε την επόμενη φορά να τοποθετήσετε αυτά που παραλείψατε.
Επιτυχημένες πρακτικές SEO για βελτιστοποίηση των προϊόντων
- Κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει έναν ΜΟΝΑΔΙΚΟ τίτλο. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχετε προϊόντα με τον ίδιο τίτλο. Φροντίστε να διαφέρει τουλάχιστον κατά μια λέξη. Π.χ. Δίφυλη ντουλάπα 2.40x2.00 - ξύλο καρυδιάς, Δίφυλη ντουλάπα 2.40x2.00 - ξύλο οξειάς.
- Ο τίτλος του προϊόντος θα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 3 λέξεις και όχι παραπάνω από 6 λέξεις.
- Κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει μια μοναδική Μετα περιγραφή. Η περιγραφή θα πρέπει να είναι μεταξύ 140 και 160 χαρακτήρες και να περιγράφει πλήρως το συγκεκριμένο προϊόν.
- Κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει ένα μοναδικό κωδικό λογιστηρίου - αποθήκης - SKU που να αποτελείτε από λατινικά γράμματα ή/και αριθμούς. π.χ. KDH2092-01
- Κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει μια αναλυτική περιγραφή όπου μπορείτε να γράψετε και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Να περιγράφετε το προϊόν όσο πιο αναλυτικά μπορείτε. Φανταστείτε ότι βλέπετε τη φωτογραφία του προϊόντος και καλείστε να περιγράψετε ότι βλέπετε στη φωτογραφία. Η αναλυτική περιγραφή του προϊόντος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 παραγράφους.
- ΠΡΟΣΟΧΗ! Μην κάνετε copy-paste περιγραφές, τίτλους και χαρακτηριστικά από το ένα προϊόν στο άλλο γιατί θα δημιουργήσετε στο Google διπλότυπα προϊόντα - σελίδες και μετράει αρνητικά για το SEO.
- Ποιότητα όχι Ποσότητα! Είναι προτιμότερο στο e-shop να ανεβάσετε τα πιο εμπορικά προϊόντα και αυτά που θα πουληθούν πιο εύκολα από το διαδίκτυο.
- Αποφύγετε να αντιγράφετε περιγραφές προϊόντων από άλλα e-shop. Αν χρησιμοποιείτε προϊόντα προμηθευτών σας, φροντίστε να εμπλουτίσετε τις περιγραφές τους ή να τροποποιήσετε όσο είναι δυνατόν τα κείμενα. Το google θα εντοπίσει τις αντιγραφές και σίγουρα θα σας κατεβάσει χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.