Πώς να αυξήσετε το Conversion Rate στο eShop σας

analytics-ss-1920-800x450.jpg
04 Φεβ
2017
από τον/την Praxitelis Ikonomidisκατηγορία: Χρήσιμα Άρθρα
Άς ξεκινήσουμε με την ενημέρωση των επισκεπτών μας σχετικά με το Conversion Rate απαντώντας σχετικά στο παρακάτω ερώτημα:

Τι είναι το Conversion Rate σε ένα e-Shop;

Το Conversion Rate σε όρους πληροφορικής αποτελεί έναν στατιστικό δείκτη που εμφανίζει το ποσοστό μετατροπής των επισκέψεων ενός δικτυακού τόπου σε ωφέλιμους πελάτες για την επιχείρηση. Με λίγα λόγια σε ένα e-shop το conversion rate είναι ο ποσοστιαίος δείκτης των επισκεπτών προς τις παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί. Δηλαδή αν π.χ. το conversion rate είναι 10% αυτό σημαίνει ότι 1 στους 10 επισκέπτες του e-shop προβαίνει σε παραγγελία προϊόντων.

Η ποσοστιαία αύξηση ή η μείωση του δείκτη conversion rate μπορεί να συνεπάγεται κάποιες κινήσεις marketing που γίνονται από την ίδια την επιχείρηση. Π.χ. ένα επιτυχημένο προϊόν με μια επιτυχημένη κίνηση προβολής του σε κανάλια διαφήμισης κάποιες φορές αρκεί για να αυξήσει θεαματικά το γενικό Conversion Rate του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ο βασικότερος λόγος μείωσης του Conversion Rate είναι η αποτυχημένη προβολή των προϊόντων ή η παραπληροφόρηση των επισκεπτών. Όταν παράδειγμα έχουμε ένα link σε κάποιο social media που παρουσιάζει το προϊόν με τα χαρακτηριστικά Α και ο επισκέπτης μπεί στη σελίδα και διαπιστώσει ότι το προϊόν είτε ΔΕΝ είναι αυτό που διαφημίζει, είτε είναι ακριβότερο από όσο αξίζει, είτε ΔΕΝ έχει διαθέσιμα τεμάχια για άμεση αγορά!!

Άρα, παρακολουθώντας το CR του e-shop μας, κατά την διάρκεια κάποιων καμπανιών διαφήμισης, μπορούμε να ξέρουμε αν μια διαφημιστική καμπάνια αποδίδει ή όχι. Δηλαδή αν τα χρήματα που επενδύουμε μας φέρνουν τελικά παραγγελίες στο e-Shop και αξίζει να την συνεχίσουμε, ή αν θα πρέπει να την βελτιώσουμε.

Πώς μπορώ να αυξήσω το Conversion Rate στο e-Shop μου;

Η αλήθεια είναι ότι δυστυχώς είναι ελάχιστοι οι επιχειρηματίες που διαθέτουν ενεργό e-shop και παρακολουθούν και επιδιώκουν να αυξήσουν το δείκτη CR στο eShop τους. Εξάλλου είμαι σίγουρος ότι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, στην πραγματικότητα λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι είναι ο δείκτης και τι ρόλο παίζει σε ένα eShop.

Εαν αναρωτηθήκατε ποτέ "γιατί ενώ έχω αρκετούς επισκέπτες στο eShop μου, δεν έχω αντίστοιχα παραγγελίες;" τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε τις παρακάτω γραμμές.

ΠΡΙΝ ασχοληθείτε καν με αυτόν τον δείκτη, θα πρέπει να διαθέτετε κάποιο στατιστικό εργαλείο που να σας εμφανίζει αυτό το δείκτη και ακόμη καλύτερα, να τον βγάζει ανά επιλεγμένα χρονικά διαστήματα (π.χ. ανά μήνα, ανα βδομάδα ή ανα έτος) ώστε να μπορέσετε να έχετε στατιστικά και να ξέρετε αν οι κινήσεις που θα κάνετε θα αποδώσουν.

Στη συνέχεια, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να απογοητευτείτε αν ο δείκτης είναι ιδιαίτερα χαμηλός (το πιθανότερο) αλλά να θέσετε στόχους ώστε να τον ανεβάσετε. Για λόγους ευκολίας στην κατανόση του σκοπού σας διαχωρίσαμε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε 2 φάσεις:

Α Φάση: Εσωτερικές Ενέργειες

Εσωτερικές ενέργειες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν απευθείας στο eShop σας με σκοπό να αποφέρουν περισσότερους επισκέπτες και να οδηγήσουν σε περισσότερες παραγγελίες.

  1. Αναβάθμιση E-shop: Εαν το e-shop σας είναι παλιό ή ξεπερασμένο τεχνολογικά, θα πρέπει να το σκεφτείτε σοβαρά να αναβαθμίσετε το eShop σας το συντομότερο δυνατόν. Θα πρέπει το eShop σας να είναι προσβάσιμο και εύκολο στην πλοήγηση, από όλους τους επισκέπτες, από οποιοδήποτε Browser και οποιαδήποτε συσκευή (pc, Κινητό, tablet κτλ). Να είναι responsive, με ευανάγνωστα κείμενα και καθαρό στο design. Οι παραγγελίες θα πρέπει να ολοκληρώνονται με λίγα κλικ του ποντικιού και η εγγραφή του πελάτη να ολοκληρώνεται εύκολα. Θα πρέπει να σκεφτείτε ότι πελάτης σας μπορεί να είναι και ένας χρήστης Η/Υ με ελάχιστες γνώσεις. Σε γενικές γραμμές το eShop σας θα πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και να δείχνει μια σοβαρή επιχείρηση.
  2. Τρόποι Πληρωμής, Αποστολής: Θα πρέπει να δίνετε στον πελάτη σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής και πληρωμής, παρέχοντας όλες τις δυνατές επιλογές. Εαν δέχεστε πιστωτικές, θα πρέπει να αναγράφετε στους όρους πληρωμών ξεκάθαρα, να εμφανίζετε σε περίοπτη θέση τις κάρτες που υποστηρίζονται και να ξεκαθαρίζετε ότι το eShop σας διαθέτει ασφαλές περιβάλλον πληρωμής με πιστωτική κάρτα. Φροντίστε επίσης να αναγράφετε ξεκάθαρα τα τυχόν έξοδα αποστολής που θα επιβαρύνουν την παραγγελία του και αποφύγετε οποιουδήποτε τύπου κρυφές χρεώσεις. Εαν δέχεστε πληρωμές με άτοκες δόσεις, θα πρέπει επίσης να το αναφέρετε σε διαφορετικά σημεία ώστε να γίνεται πιο ελκυστικό.
  3. Οδηγός Αγορών για Αρχάριους: ​ Καλό θα ήταν να παρουσιάζετε έναν οδηγό αγορών καθοδηγώντας τους αρχάριους ή τους χρήστες που δεν έχουν ξαναψωνίσει από eShop. Γενικά η όλη διαδικασία αγοράς θα πρέπει να είναι απλή και κατανοητή.
  4. Ανάπτυξη Εταιρικού Προφίλ: Ένα Link προς το εταιρικό προφίλ είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς αποτελεί έναν τρόπο γνωριμίας της επιχείρησης με τον πελάτη. Επιπλέον, δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης, καθώς ο άγνωστος επισκέπτης μαθαίνει και κατανοεί πλήρως ότι το eShop λειτουργεί κάτω από μια υπαρκτή επιχείρηση με έδρα και τηλέφωνα επικοινωνίας. Ιδανικό είναι να εμφανίζονται τηλέφωνα υποστήριξης σε εμφανή σημεία, καθώς και δυνατότητα τηλεφωνικής παραγγελίας για όσους δεν καταφέρουν την ONLINE αγορά.
  5. Διαρκή Ανανέωση Προϊόντων: Το e-shop θα πρέπει να ανανεώνει συνεχώς την γκάμα των προϊόντων του, να βγάζει καινούριες προσφορές (π.χ. προσφορά εβδομάδας ή προσφορά ημέρας) και γενικά να φαίνεται ότι είναι ένας ζωντανός οργανισμός και όχι ένα στατικό εγκατελειμμένο e-shop. Αυτό θα μας βοηθήσει ιδιαίτερα και στην επαναλειπτική πώληση.​
  6. Προσφορές, Προσφορές, Προσφορές: Τοποθετήστε όσα περισσότερα προϊόντα μπορείτε σε προσφορά. Οι προσφορές με μορφή σβησμένης τιμής, στατιστικα, αποδίδουν καλύτερα από τα προϊόντα με φιξ τιμή. Ιδανικό είναι να παρέχετε μια σελίδα αφιερωμένη στις προσφορές η οποία θα εμφανίζει ΜΟΝΟ τις προσφορές του καταστήματος.
  7. Βέλτιστη Παρουσίαση Προϊόντος:Περιγράψτε ξεκάθαρα τα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος. Ο τίτλος του προϊόντος θα πρέπει να είναι περιγραφικός και ο χρήστης ΜΟΝΟ από τον τίτλο να καταλαβαίνει ακριβώς περι τινος πρόκειται, πριν ακόμη μπεί στην καρτέλα του προϊόντος. Αποφύγετε την εκούσια παραπληροφόρηση. Μήν αναφέρετε στον τίτλο ότι ο χρήστης θα πάρει έκπτωση 30% στο προϊόν, όταν αυτό ισχύει μόνο σε μια από τις 10 παραλλαγές του προϊόντος. Επιπλέον, θα πρέπει να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο να αναλύετε όσο γίνεται καλύτερα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος, και να εξηγείτε στον πελάτη σας για ποιούς λόγους θα πρέπει να αγοράσει το προϊόν. Μου έχει τύχει πολλές φορές να θέλω να αγοράσω έναν Η/Υ και να μπαίνω στην καρτέλα του προϊόντος και να αναγράφονται στα χαρακτηριστικά μόνο ο επεξεργαστής, η μνήμη και ο σκληρός δίσκος.
  8. Τεχνικές Cross-marketing: Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι κάτω από το κάθε προϊόν να εμφανίζονται άλλα "παρεμφερή προϊόντα" ή η ένδειξη: "πελάτες που αγόρασαν το προϊόν, αγόρασαν επίσης...", ή "συνδυάστε το με..." κτλ. Με λίγα λόγια, να προτρέπουμε τον πελάτη να αγοράσει κάποιο άλλο προϊόν σε περίπτωση που δεν του άρεσε αυτό που είδε, ή να αγοράζει και συμπληρωματικά προϊόντα.
  9. Τεχνικές Επιβράβευσης Πελατών: Δώστε στους πελάτες σας κίνητρα να αγοράσουν ξανά από το eShop σας ή να προσθέσουν περισσότερα προϊόντα στο καλάθι τους. Μερικοί τρόποι να το επιτύχετε: α) έκπτωση 10% σε παραγγελίες άνω των 150 ευρώ, β) σε κάθε παραγγελία σας κερδίζετε 20% έκπτωση σε επόμενη αγορά σας γ) ΔΩΡΟ τα μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 50 ευρώ δ) σύστημα πόντων αγορών ε) αγοράστε 2 προϊόντα, κερδίστε άλλα 2 δωρεαν στ) με κάθε αγορά άνω των 30 ευρώ συμμετέχετε σε μια κλήρωση κτλ.
  10. Σύστημα Αξιολογήσεων: Αν και θεωρείται ξεπερασμένη τεχνική marketing, σε κάποια συγκεκριμένα προϊόντα έχει ακόμη σημαντική επιρροή στο αγοραστικό ενδιαφέρον. ​Ενθαρύνετε τους πελάτες σας να γράφουν αξιολογήσεις ή κριτικές για τα προϊόντα που αγοράζουν. Γιατί ο πελάτης πάντα είναι ο καλύτερος κριτής. Έτσι επιτυγχάνετε 3 θετικά: α) έχετε άμεσο feedback για τα προϊόντα σας, και κάνετε ανάλογες κινήσεις να βελτιώσετε την ποιότητα τους β) μαθαίνετε πιο αποτελεσματικά τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών σας γ) δίνετε έμμεσα περισσότερα ερεθίσματα σε δυνητικούς πελάτες να αγοράσουν τα προϊόντα σας, πάντα με γνώμονα τις θετικές αξιολογήσεις.
  11. Φωτογραφίες Προϊόντων: Όπως έχουμε αναλύσει ξανά το θέμα, οι φωτογραφίες των προϊόντων είναι η βιτρίνα του eShop σας. Κάθε προϊόν θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον 3 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, χωρίς φόντο, με διαφορετικές οπτικές γωνίες. ​Αποφύγετε φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης. Μια ιδέα είναι να αφιερώσετε μια ολόκληρη μέρα, να πλοηγηθείτε στα προϊόντα σας ένα προς ένα και να αντικαταστήσετε όσες φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης βρείτε.
  12. Λίγα και Καλά Προϊόντα: Στόχος σας θα πρέπει να είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα! Εαν διαθέτετε προϊόντα που δεν πουλάνε λόγο υψηλής τιμής ή άλλων παραγόντων (π.χ. χαμηλό ενδιαφέρον) καλύτερα να τα διαγράψετε τελείως από το e-Shop σας. Εϊναι προτιμότερο να έχετε 10 πολύ καλά και ευκολοπούλητα προϊόντα παρά 100 ​προϊόντα με χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον. Κρατήστε ΜΟΝΟ την elite των προϊόντων σας, και προσπαθήστε να εμπλουτίσετε την γκάμα σας με ποιοτικά προϊόντα.
  13. Στόχος: Ανάδραση: Μάθετε τις γνώμες των πελατών σας για το e-shop και τα προϊόντα σας. Δημιουργήστε ερωτηματολόγια ή e-mails με σκοπό να συγκεντρώσετε απόψεις, γνώμες, προτάσεις βελτίωσης. Γιατί η γνώμη του πελάτη μετράει! Προσπαθήστε να καταγράψετε τις αρνητικές εμπειρίες και σχόλια και να τα διορθώσετε. Επιλέξτε τους σημαντικότερους πελάτες σας, και επιδιώξτε μια τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους. Ρωτήστε τους την εμπειρία τους από το e-shop σας. Γιατί μόνο έτσι θα γίνετε καλύτεροι!
  14. ONLINE support - chat: Η δημιουργία ενός ανοικτού καναλιού επικοινωνίας με τον πελάτη, αποτελεί εκτός των άλλων, ένα υψηλό status symbol για το e-shop. Ο πελάτης ξέρει ανά πάσα στιγμή ότι μπορεί να έχει ONLINE υποστήριξη για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει κατά την παραγγελία του. Το κόστος διατήρησης και ο χρόνος που απαιτείται για ένα LINE chat σίγουρα είναι ανασταλτικοί παράγοντες, αλλά θα πρέπει να σκεφτείτε τα οφέλη που θα προκύψουν από μια τέτοια κίνηση.​
  15. Συχνή Παρακολούθηση Στατιστικών: Εαν το e-shop σας διαθέτει στατιστικά ή εάν έχετε συνδέσει το e-shop σας με το Google Analytics Api, θα πρέπει να παρακολουθείτε διαρκώς τα στατιστικά για να βλέπετε πληροφορίες όπως: προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, προϊόντα με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, πόση ώρα αφιερώνουν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, πόσα εγκατελειμμένα καλάθια αγορών έχετε, πόσοι επισκέπτες που γράφονται στο e-shop σας ολοκληρώνουν τελικά παραγγελίες κ.α. Από όλα αυτά τα στατιστικά, μπορείτε να πάρετε πληροφορίες που θα σας οδηγήσουν σε κινήσεις που θα κάνετε για να βελτιώσετε το Conversion Rate της ιστοσελίδας σας.​

Β' Φάση: Εξωτερικές Ενέργειες

Το άρθρο μας συνεχίζεται...

Πώς να αυξήσετε το Conversion Rate στο eShop σας - ΦΑΣΗ Β'

Θέλετε βοήθεια για αύξηση του Conversion Rate στο eShop σας; Απευθυνθείτε στους ειδικούς!
Praxitelis Ikonomidis

Σχετικά με τον συντάκτη

Praxitelis Ikonomidis

Προγραμματιστής και επιχειρησιακός σύμβουλος για θέματα πληροφορικής. 17+ χρόνια εμπειρίας σε τεχνολογίες σχεδίασης ιστοσελίδων και κατασκευής e-shop. Ο ιδανικός συνεργάτης σας σε θέματα Internet - web!

Κατασκευή Ιστοσελίδων

Η εταιρεία μας εξειδικεύεται στην κατασκευή ιστοσελίδων και eShop. Διαθέτουμε 16+ χρόνια εμπειρίας στην δημιουργία ιστοσελίδων φιλικών προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO friendly). Όλες οι ιστοσελίδες μας είναι responsive, ακολουθώντας τις πιο σύγχρονες τεχνικές σχεδίασης.
Τεχνολογίες Σχεδίασης

copyright 2017 © i-xperts.gr