17 Μαϊ
2024
Δημιουργήσαμε για εσάς ένα Task List με τις απαραίτητες ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν από εσάς ώστε να βελτιστοποιήσετε το E-shop σας και να κερδίσετε θέσεις στο Google σε αναζητήσεις στο αντικείμενο σας.
Να θυμάστε ότι, η αύξηση των πωλήσεων σε ένα e-shop μπορεί να επιτευχθεί με 2 τρόπους:
Α. Επένδυση σε Χρήμα εαν δεν έχετε τον απαραίτητο χρόνο ή γνώσεις, θα πρέπει να επενδύσετε ένα σημαντικό κεφάλαιο για ολοκληρωμένες καμπάνιες μαρκετινγκ, πληρωμένες διαφημίσεις, προβολή στα social media κτλ. Απαιτεί έξοδα, αλλά θα σας φέρει άμεσα παραγγελίες και επισκεψιμότητα στο e-shop σας.
Β. Επένδυση σε Προσωπικό Χρόνο εαν δεν διαθέτετε τα απαραίτητα κεφάλαια για διαφήμιση, μπορείτε αφιερώνοντας μέρος του χρόνου σας καθημερινά να απογειώσετε τις πωλήσεις και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο e-shop σας με ενέργειες SEO (Search Engine Optimization).
Ξεχάστε ότι ξέρατε και ξεκινάμε από το μηδέν. Ακολουθήστε τον παρακάτω οδηγό και σύντομα θα δείτε διαφορά. Να θυμάστε ότι το SEO θέλει υπομονή, επιμονή και σχολαστικότητα. Μην περιμένετε να δείτε θεαματικά αποτελέσματα από τις πρώτες εβδομάδες. Οι κόποι σας θα ξεκινήσουν να αμοίβονται μετά από 6-8 μήνες και θα δείτε αισθητή διαφορά στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google.

Τι δεν πρέπει να κάνετε στο E-shop σας
- ΔΕΝ σβήνουμε σελίδες από το site μας ΠΟΤΕ και για κανένα λόγο. Σελίδες μπορεί να είναι είτε σελίδες προϊόντων, σελίδες κατηγοριών ή απλές πληροφοριακές σελίδες.
- ΠΟΤΕ δεν αλλάζουμε τα φιλικά URL μιας κατηγορίας/προϊόντος/σελίδας κτλ. Το φιλικό url το ορίζουμε μια φορά μόνο όταν δημιουργούμε την νέα εγγραφή.
- ΠΟΤΕ δεν δημιουργούμε διπλότυπες σελίδες. Δηλαδή δεν φτιάχνουμε προϊόντα με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, ή κατηγορίες με τον ίδιο τίτλο κτλ. Και ακόμη περισσότερο αποφεύγουμε να δημιουργούμε προϊόντα copy-paste το κυρίως κείμενο ενός προϊόντος σε άλλο προϊόν. Το κάθε προϊόν πρέπει να έχει το δικό του μοναδικό κείμενο (περιγραφή / χαρακτηριστικά).
- Εάν ένα προϊόν είναι discontinued από τον προμηθευτή ή έχει εξαντληθεί ΠΟΤΕ και για ΚΑΝΕΝΑ λόγο δεν το σβήνουμε ή απενεργοποιούμε (hidden). Το αφήνουμε να εμφανίζεται κανονικά στο e-shop και απλά δηλώνουμε 0 απόθεμα ή μή διαθέσιμο για παραγγελία.
- ΠΟΤΕ δεν δημοσιεύουμε στο e-shop ένα νέο προϊόν αν δεν έχουμε ολοκληρώσει τις αλλαγές, δηλαδή να έχουμε τοποθετήσει όλες τις φωτογραφίες, τα κείμενα και τα χαρακτηριστικά του στα ελληνικά και Αγγλικά. Αν το προϊόν είναι έτοιμο να δημοσιευτεί, τότε μόνο το ανοίγουμε να φαίνεται στο e-shop και από εκείνη τη στιγμή και μετά δεν το απενεργοποιούμε ή δεν το σβήνουμε για κανένα λόγο, ειδικά αν έχει προλάβει και ευρετηριαστεί από το Google. Όταν ευρετηριαστεί από το Google, τότε μπορούμε να αλλάζουμε μόνο την τιμή ή τη διαθεσιμότητα του.
- Αν χρησιμοποιείτε A.I. (ChatGPT) για να δημιουργήσετε ή να εμπλουτίσετε τις περιγραφές των προϊόντων σας, πάντα να ελέγχετε τα τελικά κείμενα και να τα τροποποιείτε ή/και να τα εμπλουτίζετε. Μην τα τοποθετείτε στο e-shop αυτούσια όπως τα δημιούργησε το ChatGPT.
- Αποφύγετε να ανεβάζετε φωτογραφίες προϊόντων ή κατηγοριών στο e-shop χωρίς πρώτα να τις έχετε συμπιέσει και μικρύνει την ανάλυση στο Photoshop (save for web) ή με τη χρήση του FotoSizer. Ειδικά αν είναι τραβηγμένες από το κινητό ή με ψηφιακή κάμερα.
- Ποτέ μην αλλάζετε κατηγορία σε ένα προϊόν! Μόνο αν είναι νέο προϊόν και δεν το έχει ευρετηριάσει ακόμα το Google. Αν θέλετε μπορείτε να το βάλετε και σε μια ακόμη κατηγορία αλλά ποτέ μην το μεταφέρετε σε άλλη κατηγορία.
- Ποτέ μην αφήνετε κατηγορίες κενές χωρίς προϊόντα. Κάθε κατηγορία / υποκατηγορία πρέπει να έχει τουλάχιστον 3 προιόντα!

Ενέργειες που πρέπει να γίνουν στο E-shop σας
- Να κάνετε τις όποιες τελικές αλλαγές στο δέντρο των κατηγοριών σας και να μην τις πειράξετε ξανά. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μετακινήσετε κατηγορίες ή να αλλάξετε τη δομή τους και σίγουρα να μην σβήσετε κατηγορίες. Οι καινούριες κατηγορίες δεν ενοχλούν. Ίσα ίσα αν μελλοντικά υπάρχουν προϊόντα που πρέπει να μπουν σε μια νέα κατηγορία και θέλετε, μπορείτε να δημιουργήσετε τη νέα κατηγορία, και αυτό μετράει θετικά στο Google.
- Αν έχετε να καταχωρήσετε μεγάλο όγκο νέων προϊόντων, μήν το κάνετε μέσα σε μια μέρα. Βάλτε μια υπενθύμιση και βάλτε το στο πρόγραμμά σας, μία φορά τη μέρα να αφιερώνετε ένα μισάωρο ή και λιγότερο, να εμπλουτίζετε με κείμενα και να δημοσιεύετε 2-3 προϊόντα. Όταν το Google δει ότι υπάρχει μια ροή και μια ρουτίνα στο e-shop σας και ότι προσθέτετε καθημερινά νέα προϊόντα, θα σας απογειώσει στις αναζητήσεις! Κάντε το έξυπνα, βάλτε το στο πρόγραμμά σας, και προσπαθήστε να μην παραλείπετε μέρες που δεν ανεβάσατε κανένα προϊόν. Ο αλγόριθμος του Google δουλεύει με τον ίδιο τρόπο που δουλεύει το YouTube. Βλέπει δηλαδή τη συχνότητα και τη συνέπεια που ανεβαίνουν προϊόντα σε ένα e-shop και ανεβάζει το ranking σας.
- Έχετε μια κατηγορία - σελίδα που λέγεται προσφορές και δεν έχει κανένα προϊόν. Θα πρέπει να βρείτε προϊόντα που έχετε σε προσφορά και να τα βάλετε και σε αυτή την κατηγορία ώστε αυτή η σελίδα να έχει πάντα τουλάχιστον 10 προϊόντα. Θα πρέπει να την ανανεώνετε τακτικά με τις πιο πρόσφατες ενεργές προσφορές σας.
- Ψάξτε όλες τις κατηγορίες που εμφανίζονται στο e-shop σας και βεβαιωθείτε ότι όλες οι κατηγορίες έχουν τουλάχιστον 2-3 προϊόντα. Όσες κατηγορίες δεν έχουν προϊόντα ή τις απενεργοποιείτε / σβήνετε (δεν το συνιστώ) ή προσθέτετε μέσα 2-3 προϊόντα στην κάθε μία αν μπορείτε να κάνετε κάτι τέτοιο.
- Βάλτε σε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες μια Meta περιγραφή και μια συνοπτική περιγραφή. Ξέρω θα σας πάρει χρόνο αλλά θα δείτε ότι θα κερδίσετε στο Google. Αν δεν έχετε «έμπνευση» χρησιμοποιήστε το ChatGPT.
- Το πιο δύσκολο το άφησα για το τέλος. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι όλα τα προϊόντα σας έχουν μια μοναδική, SEO friendly μέτα περιγραφή. Αυτό θα σας απασχολήσει περισσότερο γενικά κατά την βελτιστοποίηση του E-shop σας. Αρχικά, επιλέξτε να βελτιστοποιήσετε τα πιο εμπορικά σας προϊόντα και τουλάχιστον να βάλετε μια Meta περιγραφή σε αυτά.